Friday, March 25, 2011

cincin oh cincin..

Masa aku drive nak jumpa orang petang tadi, baru aku perasan yang cincin aku hilang satu batu. Jadi rongak la satu. Aku terus tak sedap hati. Jenuh memikir bila dia hilang..huh sayang sungguh aku kat cincin ni. Aku bukan bleh tengok benda yang tak complete macam tu lama-lama. Aku kena settlekan secepat mungkin. Kalau tak hidup aku resah gelisah tak leh tidoq malam lak..aku memang cam tu, kalau aku nak buat sesuatu aku buat masa tu gak bg settle kalau tak sampai sudah aku tak puas ati..

So bila aku jumpa orang pun kepala otak aku duk pikir pasal cincin tu jer...huhuhu..tak tenteram tul...lps habis jer apoimen aku trus pi jusco nak bg cincin aku elok balik...aku nak dia cantik balik walau ape cara sekalipun...Tomei bagitau kena tunggu sampai hari isnin,isk..isk..tak leh jadi ni..aku mana bleh tunggu lama-lama. So aku pi lak kat Poh Kong, dia suruh tinggal esok petang ambik..depa duk ckp cina aku tak paham pastu duk gelak-gelak..aku pun duk rasa was-was tinggal gak la...tapi dalam pala otak aku masih tak puas ati..takut tertipu...aku tgok resit poh kong tulis emas 750. Aik sape tipu sape ni...confius tul..setahu aku emas 916...so sape tipu sape ni...huhuhu..aku tertipu ke? Tak bleh jadi ni..aku pantang tul orang tipu...

Dulu aku bli cincin tu kat Tomei, so Tomei tipu aku ke Poh Kong tipu ni..tapi aku rasa dalam cincin pun tulis 916. aku lagi la cuak terus, terfikir betul ke tindakan aku...aku pun balik la check resit dulu..ha betul la dia tulis emas 916. Aku pun kol la kengkawan yang terer pasal emas. Aku confius la sape betul sape salah ni..aku tertipu ker...ada member aku cakap emas 916 tak leh ikat. Last skali ada member aku yang jual emas suruh aku send gambar dua2 resit..aku send la..lepas aku send dia suruh aku ambik balik cincin kat poh kong...

Aku pun terpaksa kuar umah balik la..jam pun dah 9.20mlm..nasib Poh kong lum tutup. Huh kalut tul aku..huhuhu...aku mintak cincin aku balik dia kata dah buat..takpe la dah buat, bleh ambik la takyah tunggu esok...tapi cincin aku tak cantik dah sebab batu dia tak shining cam batu yang asal...tapi takpe la janji aku ambik dah..member aku cakap jangan tinggal sebab bahaya...dia lagi arif pasal emas aku pun ikut la..aku ambik tu aku suruh dia check balik cincin aku emas ape coz dia tulis lain resit pembelian tulis lain...

last2 lps depa check jawabnyer 916. Mulanya dia tak tgok pun nampak ikat jer trus dia kata 750...So memang aku tak tertipu la..tu yang aku puas ati tu..kalau tertipu aku mmg akan berjuang habis2an...Pantang aku...hehehe..kalau tertipu aku nak gak pi kat tribunal pengguna report..hehehe..So masalah cincin aku pun dah settle aku pun bleh tido dengan lena hehee...

So dari citer aku ni pengajaran nyer ialah apepun yang nak buat kita kena bertanya pada yang pakar sebelum bertindak...dan apepun kita beli pastikan ketulenan nyer..jangan tertipu yer... Bertindak n berfikirlah dengan bijak.

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...