Thursday, February 16, 2012

Hidup mesti diteruskan....


Kehidupan di dunia ni macam2 rintangan dan dugaan. Setiap orang, lain2 dugaan yang dihadapi. Ada yang ringan ada yang berat. Tapi Allah s.w.t menduga kita mengikut kemampuan kita. Setiap orang diduga dengan berbagai cara. Apa pun kena hadapi dengan redha dan tabah.


Tapi seteruk mana kita diduga, kita kena ingat ada orang lain yang diduga lagi teruk dan dasyat dari kita. Ada orang yang lagi susah menghadapi dugaan tu dari kita. Ada yang lagi tabah menghadapinya dari kita. Ada yang terpaksa melaluinya walaupun perit dan pedih.


 Jadi apepun, kita kena ingat setiap dugaan dan rintangan yang kita hadapi ada hikmahnya, mungkin untuk mematangkan kita, supaya kita lebih tabah, lebih sabar, mendekatkan diri pada Allah dan untuk kebahagiaan yang lain di kemudian hari. Janganlah patah semangat. Walau apepun yang berlaku kita harus kuat. Harus tabah. Bertemu seseorang sahabat yang diduga, membuatkan aku sedar dan bersyukur yang dugaan aku tak seteruk dia. Bersyukur atas setiap dugaan yang datang sekurang -kurangnya aku lebih bertuah pada orang lain.


Life must go on......Hidup kena kuat, bersemangat, cekal dan tabah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...