Friday, April 8, 2011

Why???

Ni aku nak citer la...ada la sorang makhluk tu..aku tak paham la..dari dulu lagi dia macam benci jer kat aku...Di mata dia aku memang nampak jahat jer...ape yang aku buat semua tak bagus bagi dia..aku pun tak paham kenapa...Aku ni teruk sangat ke????

Dia ni dah memang banyak mengguris hati aku..tapi baru2 ni aku kol dia berkenaan hal business la..leh lak dia tuduh aku doakan kehancuran hidup dia..padahal dalam hidup aku tak pernah la teringat nak doakan kehancuran hidup dia..dah lupa dah pun..Ape yang dia nak buat dia buat la..aku tak kisah pun...Ingat pasal dia pun tak, ni kan pulak nak doakan hidup dia susah..susah tul bercakap orang yang suka berperasangka buruk kat kita ni..macam la aku ni jahat sangat..terkejut gak aku bila dia kata macam tu..sebelum ni pun ada gak dia kata cam tu..tapi aku malas nak layan la...tapi kali ni aku terasa la, dia ni nape lak duk pikir cam aku jahat jer sentiasa...heran tul..tapi kalau hidup dia bahagia n senang ada ka dia pikir aku doakan dia???emmm mesti tak kan..biasa la yang buruk tu selalu untuk orang yang dia pandang hina sangat.
Dia kata aku duk mengata dia depan kawan2 dia..padahal kawan2 dia pun aku tak jumpak..aku tak tau la sape yang buat citer. Ada yang aku jumpak sorang dua duk tanya pasal dia, aku bkn tau sangat. Depa lak yang citer kat aku...tapi tak la da citer yang best pun sampai mengata dia..yang dia duk perasan aku duk kata dia tu kenapa..heran tul...tu la di mata dia aku ni jahat jer perangai...Mungkin memang aku jahat kot...dia jer yang baik...kawan2 yang wat cerita tu pun baik gak kot...ermm susah tul jumpa kawan yang tak reti nilai persahabatan..tau nak huru harakan perhubungan sesama insan adala....

Tapi tu la yang masih aku tertanya-tanya lagi jahat ke aku di mata dia. Apa yang pernah aku buat untuk dia selama ni takde yang baik ke? semua jahat? Sampai dia bleh selalu berprasangka buruk pada aku..aku tak pernah pun nak berdendam..ape yang terjadi aku redha jer...xde la aku nak salahkan dia ke sapa ke...dia dah dapat apa yang dia mau dalam hidup. Kebahagiaan pun dia ada, aku xde la nak jelous ngan hidup dia. Setiap ape yang berlaku kan ada hikmah..yang pasti ape pun takdir kita kena redha la..

Hal ni aku perasan lama dah..dari dulu lagi kalau ada ape tentang orang lain yang dia rasa bagus n baik dengan dia..aku mesti dia pandang buruk...bg dia orang kat luar lagi baik dari aku...emm entah la..mungkin kot...Benci sangat dia dengan aku..tapi aku tak pernah pun benci dia sampai macam tu sekali. Walaupun kata2 dia dulu banyak menyakitkan hati aku tapi takpe la aku xsimpan pun dendam. Lagipun setiap insan yang buat salah ngan kita, kita kena maafkan walaupun menyakitkan.

Apepun aku wat hal aku...Ape yang dia nak tuduh aku..dia cakap la..aku tak kisah...Mungkin dengan cara tu dia bahagia kot. Yang pasti aku xde pun nak doakan dia susah ke ape ke...aku buat hal aku lagi bagus..cari duit untuk diri aku..berdoa untuk diri aku dan keluarga aku dan kawan2 yang aku sayang..tu jer...untuk kehancuran hidup orang ni xde la nak doa wat pe...Allah pun tak terima doa yang tak baik tu.

Malam ni aku luahkan ape yang aku rasa kat orang ni la..sebab aku tertanya tanya memang jahat sangat ke aku???? Takpe la aku blajar untuk memperbaiki diri lagi..Terima kasih banyak...Sekurang-kurangnya aku blajar sesuatu untuk memperbaiki diri untuk jadi baik macam orang lain tu....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...