Thursday, February 19, 2009

bangunlah orang melayu

Sejak aku berkecimpung dalam bidang insuran,banyak yang aku pelajari dan sedar tentang kepentingan insuran. Aku bertekad untuk tolong orang melayu kita. Sebab kebanyakkan orang kita tak paham apa itu insuran?tak sedar kepentingan insuran, yang mereka ingat insuran tu kalau mati dapat duit,lepas tu sia2 je kalau tak jadi apa2...dan yang depa ingat depa tu sentiasa sihat je..tapi depa tak sedar yang kalau depa sakit atau meninggal dunia insuran tu la yang akan tolong bayar kos rawatan atau sara hidup anak2 isteri depa.

Kalau kita kaya banyak duit,tak pe la boleh bayar segala kos rawatan, tapi lama2 kurang gak kekayaan kita sebab dok pulun guna yang tu je..dah sakit business pun tak jalan. Itu kes yang ada duit,kes yang tak de duit lak,yang jenis kais pagi makan pagi kais petang makan petang ni lak kalau sakit nak kais kat mana pulak?betul tak?dalam duk tak sakit pun kita duk pening nak bayar itu ni,tambah sakit,alahai...lagi bertambah pening la...mana nak pikir duit ubat,kos rawatan, anak2 lagi..hai..macam tu la hidup ni kan.

Kalau kita tengok di luar2 bandar (di bandar pun ramai gak la) ramai orang melayu kita yang tak de insuran. Yang ada memang bagus la sebab dia ada kesedaran.tapi yang tak sedar ni macam mana? berbanding bangsa lain contohnya cina,anak2 muda depa majoriti dah ada insuran bukan satu tapi ada 5 pun ada.


Nak salah sapa?mak bapak ke yang tak beli insuran atau depa sendiri ka? sekarang tak guna nak salahkan sesiapa pun,tapi kita sedarkan diri kita,anak,isteri dan sedara mara tentang kepentingan insuran. kekadang org kita ni ingat insuran tu sama,nak yang murah pastu complete. Sapa nak bagi...ada gak yang ada insuran kemalangan sahaja pastu ingat dah lengkap la..padahal dia tak tau yang sakit tak cover.tak kan nak accident je kan..pilih la yang complete.


Cari yg ada kad perubatan untuk bayar segala kos rawatan, yang ada perlindungan komprehensif, simpanan pendidikan, persaraan dan pelaburan. Disamping dapat perlindungan kita buat pelaburan di masa depan, so tunggu apa lagi...masa tak kan menunggu kita. Hubungi aida sekarang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...