Tuesday, April 26, 2011

myMetro | Marah kejut solat Subuh


Ape nak jadi la manusia zaman sekarang..isteri nak suruh bangun solat subuh pun kena tikam...dah nak menyesal dah tak guna. Isteri dah dalam keadaan kritikal...Bila pemikiran manusia dirasuk syaitan maka macam2 la jadi...isteri nak bawak ke jalan Allah..bukan ke jalan kesesatan...memang susah untuk kita bangun solat subuh..ye lah tengah best2 lena kan..susah la nak bukak mata...
Teringat aku masa dekat U dulu pun, aku ni kira akan bangun subuh la hari2...cuma ada la 2 3 kali seingat aku memang terkantoi...hehhe..biasa la kan..tapi antara rakan sebilik, aku la yang cepat bangun subuh, bukan nak perasan hehehe...dah kenyataan, sbb aku dah kunci jam..aku tak leh terdengar bunyi, mudah terjaga...bila dah biasa bangun waktu yang sama tiap2 subuh so asal bunyi jam jer aku terus bangun, tapi yang paling aku ingat, ada sorang kawan sebilik dengan aku ni memang paling liat la nak bangun subuh..hehe...kekadang dia pesan kat aku esok subuh kejut tapi bila kejut jer dia tidor balik...bila kejut dia jawab tapi tak bangun pun..tapi ada satu hari aku betul2 terasa..aku kejut la bangun subuh, ada ka patut dia marah aku balik..dia kata aku kacau dia.

 Start dari tu bila dia suruh kejut subuh aku panggil 2 3 kali dia tak bangun aku biarkan je la...sebab aku takut kena marah dah...aku ni kejut orang lembut skit, tak macam member aku lagi sorang tu, dia kejut sampai budak tu bangun la..selagi tak bangun dia akan terpekik terlolong..aku lak panggil 2 3 kali tak mau bangun lantak la kat hang...bior je la...ye lah kang lebih2 kena marah plak..wat ati terasa lak...so untuk aku selamat dari kena marah aku akan bangun awal..lepas atau sebelum solat aku akan kejut member aku sorang lagi yang aku cakap garang skit bila kejut orang tu hehehe...pastu pandai2 la dia kejut member aku yang liat nak bangun subuh tu...hehhe...aku memang surrender..lantak la dia kan..aku terus tido balik...ye lah masa kat U dulu aku tak suke ambik klas pagi2 sbb nak tido balik..hehee

Tapi ada satu hari tu member aku xde..so aku la kena kejut..bila aku kejut dia susah nak bangun..ye la..aku kejut panggil nama dia jer pastu gerak badan sikit2, pastu aku wat bising2 skit...tapi tak makan saman gak..lena jugak...bila aku give up..sebelum aku tarik selimut balik aku tulis la nota aku dah tolong kejut dia..dia yang tak mau bangun..nota tu aku letak kat dia..hehehe..terer tak...dia bangun gak tapi orang kata subuh gajah la...emmm, nape subuh gajah ek...entah ler...waktu gajah bangun subuh kot...

Tapi yang aku heran member aku tu rajin ambik klas pagi2...bleh lak dia bangun trus pi klas..hehe...dia kata suka ambik kelas pagi sbb nak habis klas awai leh pi dating...hehehe...macam2...tu pun selalu kantoi klas gak..hehehe...aku klas pagi mmg surrender awal la..sebab selalu kantoi...pas subuh sure mengantuk..paling awal pun aku ambik klas kul 10..aku suke klas petang2...tapi ada gak subjek yang terpaksa pagi2..kena gak la..tapi mmg selalu kantoi la...hehhee...tu la aku...

Tapi tu la pengalaman pasal gerak orang bangun subuh ni..aku memang tak suka kejut orang subuh2 sebab dah fobia kena marah...tapi aku akan buat bising supaya orang tu akan bangun, kalau tak bangun jugak lantak kan dia...kalau orang tu garang lagi la aku takut nak kejut..hehehe..ape la aku ni kan..penakut...;-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...